marți, 28 aprilie 2020

EVGHENI EVTUȘENKO

EVGHENI EVTUȘENKO (18 iulie 1933 - 3 aprilie 2017)
SUNT ÎNGER

Nu beau, nu-njur
și îmi iubesc nevasta.
Nevasta mea,
accentuez aceasta.
Ca îngerii trăiesc retras.
Nu, nu-l citez pe Șcipaciov la orice pas.
Eu pentru viața asta-s zămislit,
tăcut,candid .
Printre femei când trec mi-e parcă jenă
și ochii cu sfială îi închid.
Oho!
Încep să-mi crească aripi, mi se pare.
Va trebui să-mi tai largi găuri la sacou,
să-mi strălucească aripile-n soare.
Sunt înger.
Numai că fumez adeseori.
Fac parte,deci,
din specia
de îngeri fumători.
Înger să fii!
Grea treabă și ciudată!
Să fii doar spirit.
Niciun dram de trup!
Și-n jurul meu,
femei frumoase trec
cu pas ușor și rar.
La ele nu mă uit deocamdată.
Sunt înger doar.
Dar nu uitați, rețineți asta bine!
Că diavolu,
o, cel mai strașnic diavol,
a fost odată înger,
ca și mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ISTORIA NU NE UITĂ

 Prof.doc.univ. ILIE POPESCU - Președintele Societății ”Golgota” - Reg. Cernăuți - UCRAINA ... A vorbi de calvarul gulagului stalinist nord-...